måndag 27 april 2009

Idag mår jag lite bättre

Hej på er!

Idag mår jag mycket bättre för nu vet jag att Emma mår bra. Det var ju tur att det inte blev värre än det blev. Hon var i skolan idag och jag hade med mig ett par kryckor till henne som hon ska låna nu. Får vi verkligen hoppas hon blir bättre snart.

Vi var hela dagen i Enköping idag. Vi var inne på Ungdomens Hus och hade moppedag. Vi blev informerade om säkerhet och alla risker som finns att köra moped bland annan trafik. Om man inte är haj på vad som händer runt om kan det sluta riktigt illa. Det var även en gubbe där som cyklat till jobbet en dag och det slutade med att han nu sitter i rullstol! Och detta enbart för att han inte hade någon hjälm på sig. Han körde rakt in i en långtradare och är nu blind på ena ögat och har jätte dåligt balanssinne. Så vill man ju verkligen inte att det ska hända mig! Så jag tror faktiskt att jag ska köpa en cykelhjälm enbart för den skulen. Det vore ju snyggt att behöva sitta i rullstol eller ligga några dicimeter under marken enbart för att hjälmen inte var snygg, den förstörde min frisyr och framför allt är det inte "coolt". Inte för att jag bryr mig det minst lilla om vad andra människor tycker om mig och vad de tycker är coolt och inte coolt, men nu gick jag inte enbart utefter mig! Jag fick det att låta som det var ifrån min synvinkel men det var väl mest bara de första två som passade in på mig. Men det finns andra människor också där ute som cyklar utan hjälm. Man kanske ska tänka på ifall man vill sitta i rullstol resten av livet? Det vill i alla fall inte jag! Så jag ska nog bannemig försöka hitta en snygg cykelhjälm. Om inte får jag väl antingen avstå från cyklandet eller så får jag bara ta en. Den är ju egntligen inte till för att vara en accesoar även fast vi gärna vill att det ska se ut så!

Men men, nog om det. Det kommer några bilder senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar