tisdag 28 april 2009

Hettsig dag

Har inte varit mycket till skol dag inte tycker jag! Först hade vi en kort lektion med teknik. Vi fick avbryta mitt i för att gå och kolla på en film om operation dagsverke. Sen var det SO, var väl den enda lektinen som var en 'lektion' idag. Sen hade vi tyska och där var jag tvungen att bryta mitt i och gå iväg och hålla i operation dagsverke för en annan klass. Vi kollade på samma film och sen gick vi in i ett annat rum och diskuterade det hela. Det gick faktiskt bättre än jag väntat mig. Jag trodde inte att de skulle gå att arbeta med över huvudtaget. Men det visade sig att vissa av dem kunde lyssna i alla fall. Det är ju positift. Sen fick jag en kort lunch, typ fem minuter lång, innan jag var tvungen att gå på nästa lektion, engelska. Vi kom överens om att vi skulle se på film. Det hela slutade med att när det var en kvart kvar på lektionen så hade vi fortfarande inte fått igång filmen och vi började gå igenom adverb istället. Det var inte särskilt värt för min del för jag visste redan detta. Men det gör inget med lite upprepning.

Ikväll ska jag först på ett Hem&Skola möte, sen är det konfirmation och sen ska jag hem och sova. Blir varken något Ugly Betty eller Desperate Housewives för min del. Jag får kolla på reprisen. Jag hinner inte.

Nu måste jag plugga lite, men innan det ska jag göra rent åt min kanin. Hon blir nog glad över att få vara ute och hoppa lite.
Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar