fredag 27 februari 2009

Måndag

Detta var då min första dag på jobbet. Jag var lite nervös i början men det la sig ganska snabbt. Jag gick upp vid 05:45 på morgonen och det enda jag gjorde var att klä på mig och borsta tänderna. Behövde inte äta någon frukost för det skulle vi äta där. Väl på plats så gick vi ner till omklädningsrummen för att ta på oss (jag och mormor, jag är ju henne och praoar) arbetskläder. Där träffar jag Anders, som är är 'chef' i matsalen. Han var himla trevligt, jag testade lite kläder, efter ett tag så hittade jag ett par kläder som passade mig perfekt.
Vi började med att skära upp grönsaker och de hade någon cool maskin som skar sönder alla grönsaker och annat man la i den. Anyway.. därefter så gick vi upp för att börja göra i ordning maten och även frukosten. Maten vi skulle till att göra var kebab gryta.

(Nu börjar mitt minne svika, kommer inte riktigt ihåg vad som hände därefter men ska försöka)
Vi började i alla fall med maten och det jag kommer ihåg bäst var att när vi skulle hälla upp den i såna där burkar som maten ligger i när den ska serveras. Jag var den som fick hälla upp maten i den och klumpig som jag är så råkade jag såklart hälla skiten över byxorna. Haha.. jag vet, inte jätte duktig gjort av mig. Men men, det gick bra ändå.

När vi jobbat klart så gick jag hem och kollade lite på tv, umgicks med mormor och morfar, sen slocknade jag direkt på sängen.
Det var sjukt jobbigt att arbeta. Men samtidigt så himla roligt. Alla var så schysta och så roliga att vara med. Jag kommer definitivt saknade detta när jag ska tillbaks till skolan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar