fredag 27 februari 2009

Torsdag

Idag kokade vi soppa. Anders fick stå vid gulasch soppan, den var alldeles för varm för att jag skulle kunna stå där. Istället stod jag vid brokolli soppan. Tror ni inte att jag tappar en hel burk med ost cream i golvet? Hade ju förviss varit mer otur ifall hela burken ramlat ner i soppan men detta var tillräckligt korkat tyckte jag. Aja.. tur att ingen blev arg. Istället skrattade alla och sen fick jag höra en historia om en gubbe som spillt något i sin lastbil under vintern och sedan glömt det och när han kom tillbaks så hade hela skiten fryst fast och det stank i hela lastbilen och han kunde inte få bort det. Haha, det var ju lite klumpigare än mig!

Även idag så var det en kurs på skolan så det kom ner en massa för att fika. Den här gången var det massor med lärare från min skola så jag stod bra länge och pratade med dem. Skojigt skojigt.

När klockan var 18:00 så befann jag mig nere i Ungdomens Hus för att ha ett möte där. Första timmen hade vi vårat årsmöte då vi gick igenom allt vi åstadkommit under 2008. Det var en hel del. Det var massa artiklar i tidningen också. Det var ju himla positivt det. En timme senare så kom Rotary och vi gick igenom våran budget till ungdomsfestivalen vi kommer att ha i sommar. Vi hade en massa kul att prata om. Jag anmälde mig bland annat till att vara med på ett till möte nu på måndag med demokratikommittén. Jag är redan i Enköping då så det spelar inte någon roll. Sen kanske jag även ska med till Borås på en ungdomsrådskongress, där vi kommer träffa en massa andra ungdomar. Då stannar vi i Borås hela de helgen och bor på vandrarhem. Helgen efter var det något utanför Stockholm som också höll på en hel helg så vi sov där. Men jag bad Ingela skicka mer information till mig under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar